Sjedjela je izdvojena,
pognutih ramena sa rukama smještenim između koljena. Glava joj je bila pognuta, tek bi povremeno
malo je podigla, toliko da može vidjeti da li se nešto promijenilo u
dešavanjima oko nje.
Djeca su trčala pored nje, skakala uz glasne
zvukove, a ona kao da je bila nevidljiva. Nijesam bila sigurna da li je baš to
i željela ili bi na jedan odlučan poziv, ipak pridružila se igri.
Neodlučna u razmišljanjima kako da joj priđem i
pokušam da je uključim u igru, primjetila sam da se ka njoj, odlučnim korakom,
već uputila učiteljica, bez onog kod mene prisutnog dvoumljenja i premišljanja,
koji su posljedica neiskustva. Spustila se kraj djevojčice i uz blagi osmjeh
nešto joj je govorila, milujući je po kosi. Potom se okrenula ka živahnoj
grupi, znajući tačno koga treba da pozove. Dvije djevojčice, zadihane od igre,
znatiželjnih pogleda, stale su kraj učiteljice i djevojčice. Sa dvije rečenice,
učiteljica je djevojčicu uvela u igru. I dalje se djevojčica stidjela, ali nije
više sjedjela odvojeno, pokušavala je da se uklopi i nije bila više nevidljiva
za društvo.
Naizgled, učiteljica je imala prirodnu reakciju,
gest koji se podrazumijeva i koji, gledano sa strane, nije nikakav herojski
čin. Ali, za djevojčicu, njeno uključivanje u društvo, snalaženje u novim
okolnostima i sredini, a posebno za njeno buduće sjećanje, ovaj događaj je imao
veliki značaj i učinio je da učiteljica dobije oreol, koji malo ko zasluži.
U maloj svesci na linije, tvrdog poveza, na čijim
koricama je zalijepljena slika Barbike, već dobrim dijelom izblijedjela, ali sa
prepoznatljivim osmjehom, na jednoj od stranica ukrašenim cvjetovima i
leptirima, zapisano je slijedeće:
photo: www.pixabay.com
photo: www.pixabay.com
„Utorak,
15.septembar
Imala sam veću tremu danas, nego kada sam kretala
u prvi razred. Tada sam bar nekog poznavala. Danas, nikog! Kad sam saznala da
se selimo i da ću morati da idem u novu školu, bila sam malo i uzbuđena. Danas
nijesam, uopšte. Željela sam samo da što prije oglasi se zvono za kraj
posljednjeg časa, da se vratim kući i da zamolim roditelje da ponovo idem u
staru školu.
U razredu se svi međusobno poznaju. Rekli su mi
„zdravo“ kad sam ušla i kad me je učiteljica predstavila. I to je bilo sve.
Sjedim sama u predzadnjoj klupi u redu do
prozora. To mi se čini dobro, ne bih voljela da sam u srednjem ili redu do
zida. Ovako sam nekako bliže onome što je napolju.
Neprijatno mi je bilo na času jezika, kada mi je
učiteljica postavila pitanje, iako sam znala odgovor. Svi su gledali u mene
ispitivački, radoznalo, činilo mi se da nešto sa mnom nije u redu, ili kosa,
ili imam fleku na majici, ili sam nešto pogrešno rekla. Kad sam sjela,
poželjela sam samo da budem nevidljiva, srce mi je tuklo, nedostajalo mi je
vazduha, počela sam da se znojim. Da sam imala samo malo više hrabrosti i da
nijesam morala da prolazim pored svih tih pogleda i šuškanja, ustala bih i
otišla kući.
Nadam se da ću večeras dobiti temperaturu i da
sjutra neću moći da odem u školu.
Srijeda,
16.septembar
Danas mi je bilo još teže. Niko me nije dopratio
do učionice. Morala sam sama da uđem. Djeca nijesu bila na svojim mjestima u
klupama, šetkali su po učionici i pričali. Neko me je pogledao, neko nije.
Nijesam znala da li da kažem „zdravo“ ovima koji su me pogledali. Jednom sam to
uradila i nije bilo odgovora, pa mi je bilo baš puno neprijatno. Spustila sam
glavu kako bih izbjegla poglede i neopaženo prošla do moje klupe.
Minuti do dolaska učiteljice bili su baš dugi. Tokom
časa mi je nekako lakše, radim ono što učiteljica kaže, svi nju prate... A,
najgori su mi odmori. Ne znam šta da radim i kako da se ponašam. Svi imaju
nekog svog druga, drugaricu, na mene ili ne obraćaju pažnju, ili me pogledaju,
pa se nešto domunđavaju. Ne znam da li bih bila upadljivija i smješnija da
ustanem, a ne znam kuda bih pošla ili da samo sjedim u klupi pretvarajući se da
nešto čitam. Za ovo prvo još nijesam smogla snage.
Jedva čekam petak!
Četvrtak,
17septembar
I danas je sve bilo isto.
Dobila sam plus iz matematike, jer sam uradila
težak zadatak. Osjećala sam se malo bolje zbog toga, sve dok nije došlo vrijeme
za čas fizičkog koji smo proveli na spoljašnjem terenu. Imali smo slobodne
aktivnosti. Svi su se igrali, a ja sam stajala pored. Da ne bih bila previše
upadljiva, jer me je sramota što niko ne pokazuje interesovanje da se druži sa
mnom, malo sam šetala sa jednog na drugi kraj terena.
Sad sam kod kuće i samo to je važno.
Sjutra je petak!
Petak,
18.septembar
Saznala sam da nam od ponedjeljka dolazi nova
učiteljica, ova sadašnja je bila samo na zamjeni.
Nijesam uzbuđena, samo imam malu tremu zbog toga.
Ponedjeljak,
21.septembar
Danas su svi imali komentare i priče vezano za
novu učiteljicu.
Jedan dječak je znao kako izgleda, jer dolazi kod
nekog u njegovom komšiluku. Jedna djevojčica, mislim da se zove Lara, rekla je
da je sretala novu učiteljicu u prodavnici. Dječak koji sjedi ispred mene –
Marko poznaje njenog sestrića.
A, ja imam tremu.
Dok sam, slušajući njihove priče, crtala već
deseti cvijet na posljednjem listu sveske, u učionicu je ušla najljepša
djevojka koju sam do sad vidjela. Ima dugu talasastu kosu sa nekim posebnim
nijansama koje su me oduševile. Ušla je sa osmjehom i činilo mi se da je učionica
odjednom još više osvjetljena. Imala je haljinu iz mašte, bijelu sa diskretnim
šarama, ogrlicu kakvu bih željela da imam i narukvice koje zveckaju svaki put
kada pomjeri ruku.
I ona je nova. I njoj je sve nepoznato. Ali, ona
je odrasla, pa joj je puno lakše.
Jedva čekam da i ja porastem i postanem neko ko
neće da se stidi i neko koga će željeti u društvu.
Utorak,
22.septembar
Juče smo imali samo jedan čas zbog neke proslave.
Učiteljica mi se danas činila još
veličanstvenijom. Umije da nam govori tako da se niko ne osjeća izdvojenim.
Mali i veliki odmor smo proveli sa njom igrajući igru pogađanja zamišljenih
pojmova.
Prvi put od kako sam ovdje nijesam se loše
osjećala tokom odmora.
Obući ću sjutra onu moju lijepu žutu haljinu,
odlučila sam!
Srijeda, 23.septembar
Jutros, kada sam ušla u učionicu, učiteljica je
već bila tamo. Izvinila sam se zbog kašnjenja. Željela sam da pobjegnem koliko
me je bilo stid.
A, učiteljica mi je rekla da je sve u redu i
dodala da imam prelijepu haljinu i da joj se mnogo dopada.
Na malom odmoru su mi prišle dvije djevojčice,
Sara i Anja i pitale me gdje sam kupila haljinu, jer bi i one željele da imaju
takvu.
Danas sam baš srećna!
Četvrtak,
24.septembar
Iako sam se juče raspoložena vratila iz škole,
danas mi se nije išlo. Imamo čas fizičkog i plašila sam se da li ćemo ponovo
imati slobodne aktivnosti. Tada se najgore osjećam i taj čas najduže traje. I
baš to se desilo.
Malo sam se vrzmala pored terena, a onda sam
odlučila da sjednem na improvizovanu klupicu pored drveta, jer mi se činilo da
će tako biti manje upadljivo to što se ne uklapam. Nadala sam se da učiteljica
neće primijetiti, jer bi me bilo sramota.
Kad sam je vidjela da ide ka meni, željela sam da
nestanem. Spustila se kraj mene i pitala me je zašto se ne igram sa ostalima, a
ja nijesam znala i umjela da bilo šta kažem. Počela sam da zamuckujem, zvučala
sam sebi užasno smotano. Ona me je pomilovala po kosi i okrenula se ka drugoj
djeci. Molila sam se u sebi da ih ne pozove, da ne skreće pažnju na mene. I dok
sam se svim silama naprezala da svojom željom to spriječim, Anja i Nina su se
odazvale učiteljicinom pozivu i stale kraj nas. Ne mogu da se sjetim šta im je
učiteljica rekla, jer imala sam neko čudno bubnjanje u glavi. Znam samo da su
me sve tri podigle i povele ka terenu. Igrali smo „između dvije vatre“. Trudila
sam se da dam sve od sebe, ali su me poslije nekog vremena pogodili. Iako mi je
bilo neprijatno zbog toga, kad se čas završio i kad smo se vraćali u učionicu,
Veljko mi je rekao da se baš super snalazim u igri.
I sjutra imamo čas fizičkog.
Petak,
25.septembar
Časovi su protekli uobičajeno, a na času fizičkog
Anja, Veljko i Nina su tražili da budem u njihovoj ekipi.
Utorak,
06.oktobar
Dragi Dnevniče,
Izvini što ti nijesam pisala neko vrijeme. Imala
sam puno da učim, a i posle škole sam išla da vozim bicikl sa Milicom i Sarom.
Vjerovatno neću uspjeti ni sjtra da ti pišem, jer
sam pozvana na Anjinu rođendansku proslavu.“
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Znanje, umjeće i dobra volja – kada postoje kod
jednog čovjeka i drugima je dobro!
Нема коментара:
Постави коментар