Rođendani i Nova godina su prilike da se požele specijalni pokloni. Oni
koji se ne dobijaju svakog dana. Naročito novogodišnje je potrebno zaslužiti,
jer Djeda Mraz pažljivo motri na ponašanje tokom čitave godine, a od toga
zavisi da li ćemo mu se naći na spisku onih koji zavređuju njegov dar.
Razgovori o mogućim, i najčešće nemogućim, poklonima počinju mjesecima
unaprijed. U avgustu se ronilačka oprema smatra idealnim poklonom. Iako bi u
tom slučaju (sve da nekim čudom Djeda Mraz ispuni tu želju, a neće) moralo da
se sačeka par mjeseci da bi bila od koristi, od te ideje se ne odustaje. Neki
brodić, onaj pravi u koji možemo svi stati i ploviti morima, isto bi dobrodošao, tek toliko da Djeda Mraz
zna.
Ljetnje želje odnose topli dani.
Hladnije vrijeme, sve manja inspirisanost morem, pogoduju razvoju novih,
svakako naprednijih zamisli. Polako dolazimo do raznoraznih, još uvijek
neosmišljenih, prevoznih sredstava. Pronalazači u najavi traže pomoć od Djeda
Mraza za realizaciju svojih ideja. Pod utiskom priče i njihove duboke
uvjerenosti u mogućnost konstruisanja i funkcionisanja nečeg takvog »samo
naizgled« nevjerovatnog, počinjem i ja da razmišljam da, ko zna, možda i nije toliko
nerealno.
I, taman što sam na pola puta da povjerujem da sve i ima smisla, ne baš do
tančina kako su zamislili, ali da bi se možda moglo pronaći nešto približno,
slično, nešto što podsjeća na ovo zamišljeno, dobijem informaciju da će u pismu
Djeda Mrazu da se nađu neke sasvim druge ideje.
Decembar je mjesec u kojem su želje najsklonije promjenama. Pod uticajem
napadnog marketinga, u jednom trenutku se želi sve! Tada nastaje problem kako
odabrati. Selekcija bi, kudikamo, bila malo lakše izvršena da je jedini
kriterijum za odabir dopadljivost. Tu bi se oni već i mogli odlučiti. Ali,
postoje stvari koje Djeda Mraz, iz ovih ili onih razloga, ne može da donese.
Premišljanje i najveći broj donijetih, pa promijenjenih odluka, događa se
upravo u drugoj polovini decembra. Bliži se trenutak kada predomišljanja više
nema, jer je Djeda Mraz već spakovao poklone i to je što je.
A, onda prvog januara ujutru, kada se skine lijepi blještavi papir koji ima
jednaku čar kao i sami poklon, jer skrivajući ga nosi slatku neizvjesnost,
ozarena lica govore da je Djeda Mraz i ovoga puta bio u pravu. Donio je upravo
ono što su oni željeli, a nijesu se sjetili da kažu, jer Djeda Mraz umije da
tumači podsvjesno, stari lisac je to. Nijesu to ni pravi prekookeanski brodovi,
ni ogromni avioni kojima bi se »zbilja moglo letjeti«, ni cjelokupan asortiman
jedne prodavnice igračaka, već darovi koji su sa pažnjom odabrani, zbog kojih
se raduju i koji neće završiti u ćošku nakon što ubrzo shvate da uopšte nijesu
kao na reklami. Darovi koji vrijede mnogo više u odnosu na brojne skupe ponude
kojima je jedini cilj da privuku dobrom reklamom.
Нема коментара:
Постави коментар